Frist for nominering av Kulturpriskandidater og Ungdomsstipend 15. oktober

Frist for innsending av innspill på kandidater for Nome kommunes kulturpris 2023 og søknader på ungdomsstipend er 15.10.

Kulturpris og ungdomsstipend

Nome kommunes kulturpris

Nome kommunes kulturpris er på kr. 10.000,- og skal deles ut for 2023.

Prisen kan tildeles enkeltpersoner, organisasjoner og andre som har gjort en innsats innenfor en eller flere deler av det utvidete kulturområdet.
Avdeling for kultur, fritid og folkehelse ber om begrunnede forslag til kandidater til årets kulturpris.

Les mer om prisen og retningslinjer
Frist for innsending: 15.10.23

Ungdomsstipend
Kommunen har en fast ordning for tildeling av ungdomsstipend til spesielt talentfulle utøvere og skapende utøvere under 25 år. Dette er et stipend som ungdommen selv skal søke på med bakgrunn i egne prestasjoner.
Nærmere informasjon, retningslinjer og søknadsskjema finner du på www.nome.kommune.no – kultur, fritid, folkehelse og kommunale vigsler.

Frist for innsending: 15.10.23

Søknadsskjema Ungdomsstipend

Forslag til kulturpris og søknader om ungdomsstipend sendes til
postmottak@nome.kommune.no. Søknaden merkes kulturpris eller ungdomsstipend.