Velkommen til Fensdagene 24!

16.-18.april

Ulefoss samfunnshus

Fensfeltet er midt i søkelyset for alle som er opptatt av mineraler, norsk og europeisk forsyningssikkerhet og det grønne skiftet. Mange i og utenfor Nome lurer på hva som skjer. På Fensdagene får du svar!

Nome kommune og samarbeidspartnere ønsker velkommen til Fensdagene 24

Fensdagene er en møteplass for alle som er nysgjerrig på mineralene og hvilke muligheter og utfordringer som ligger i Fensfeltet.

• Blir det gruve? Hvor skal det ligge? Hva kan skje og hva bør ikke skje?
  • Hvordan følger regjeringen opp Norges mineralstrategi og hvordan stiller EU seg til REE fra Nome?
  • Er det mulig å få nok strøm til gruve og industri?

Vi har invitert spennende gjester til å svare på disse og mange andre aktuelle spørsmål.

På Fensdagene 2024 vil du blant andre møte:

Fensdagene er stedet for å høre siste nytt og diskutere framtida!

Bedriftsinformasjon

Vi skal også få siste nytt fra bedriftene som har prøveboret på Fensfeltet.

Blant andre får du høre disse på tirsdag:

Møt kommunen

Fra Nome kommune vil du blant annet høre fra disse:

• Ordfører Linda Thorstensen
  • Kommunedirektør Rune Engehult
  • Fenskoordinator Kirsti Arvesen Nesheim og ungdomsrådet

Praktisk og informasjon:

I vedlegget finner du programmet med lenke til påmelding. Påmeldingsfrist 12.april.

Mer informasjon får du ved å kontakte Fenskoordinator Kirsti Arvesen Nesheim, tlf 95306975, epost: kine@nome.kommune.no

Lurer du på hva Fensfeltet er og hva REE egentlig står for? Se nye fensfeltet.no

Informasjon og siste nytt på Fensfeltet finner du på Nome kommunes nettside og Nome kommune på facebook.

Velkommen!