Koroanainformasjon lørdag 23. januar 2021

Alle testene som ble tatt i Nome i uke 3 (til og med fredag 22. januar) er negative. Vi minner likevel om situasjonen i Grenland, og kommunens tidligere oppfordring om å unngå unødvendige reiser til områder med mye smitte.

Strenge tiltak

Nome kommune følger situasjonen i Nordre Follo om områdene rundt tett. Det er pr. nå ingen grunn til at Nome skal sette inn ytterligere tiltak, men dette kan endre seg fort og vi er klare til å utføre endringer raskt. Følg med. Det muterte viruset sprer seg i rekordfart, og vil trolig spre seg til andre kommuner.

Les tiltakene som er satt i verk i 10 kommuner her.

Vær flinke!

Vi er inne i en fase som ytterligere forsterker hvor avgjørende det er å følge smittevernreglene;

1. Hold avstand
  2. Vask hendene
  3. Be om en test ved selv den minste mistanke om du kan være smittet (nyoppståtte forkjølelsessymptomer, mistanke om at du kan ha vært nær noen som er smittet osv).
    Info om testing i Nome finner du her.

Oversikt over regler og anbefalinger på Helsenorge.no

Kristin Sekse, kommuneoverlege