Status korona 12. mars

Korona-epidemien er nå oppgradert til en pandemi, og helsedirektoratet har innført en rekke strenge tiltak.

Nome kommune forholder seg til de tiltak som er satt i verk fra sentrale myndigheter, og flere av de påvirker samfunnet i stor grad.  Du finner en oversikt på helsedirektoratets nettside her.

Skoler og barnehager er stengt

Skoler og barnehager er nå stengt. For å opprettholde nødvendige tjenester opprettholdes skole- og barnehagetilbud til visse grupper. Disse er beskrevet her.
Dersom du må benytte deg av dette så ta kontakt med barnehagen eller skolen det gjelder.

Kultur/idrett/fritid

Fra ikveld kl. 18.00 og fram til (foreløpig) 26. mars vil følgende være stengt/avlyses/utsettes:

• bibliotekets begge avdelinger
  • Nome kino
  • ungdomsklubb -og ungdomskafé
  • Kompis-arrangement
  • alle teater/konserter/andre kulturarrangementer
  • innen- og utendørs idrettsarrangement og organisert idrettsaktivitet

Nome kulturskole avlyser ordinære undervisningstimer, men det vil tilrettelegges for en form for nettbasert fjernundervisning.

Rådhuset stengt for besøkende

Rådhuset og andre kommunale bygg er stengt for besøkende. Ansatte vil være tilgjengelig på telefon.

Sentralbord: 35946200
Direktenummer finner du her.

NAV er lukket for publikumsbesøk

Vi oppfordrer alle til å følge med i media, for eksempel kanalen.no og på Folkehelseinstituttet sine sider.