Smittet ansatt ved Coop Extra Ulefoss

Nome kommune fikk i går (11.05.21) meldt at 2 ansatte ved Coop Extra Ulefoss har testet positivt på Covid-19. Den ene er meldt smittet i Nome kommune, den andre i annen kommune.

Det er ikke sammenheng mellom disse 2 tilfellene, da de har arbeidet på ulike skift. Smittevernet er godt ivaretatt på arbeidsplassen, og det er derfor svært få nærkontakter.

Lite smittefare for kunder

Smittefaren med tanke på kundene regnes som svært liten, da smittevernet er godt ivaretatt på butikken. De ansatte bruker munnbind hele tiden, og har pauser alene.
Kunder som har vært i butikken 7.- 8. mai oppfordres likevel til være ekstra påpasselige med å teste seg dersom de får symptomer.

Vi oppfordrer i denne sammenhengen sterkt til å laste ned og bruke Smittestopp-appen. Samtidig må vi berømme butikken for gode smittevernrutiner både ovenfor ansatte og kunder!

Husk at det viktigste vi gjør