Refleksdagen 2021

Refleksutdeling - Klikk for stort bildeNome kommune har vært Trafikksikker kommune siden 2019. På refleksdagen ble ordførere i alle trafikksikre kommuner utfordret til å slå et slag for at flere voksne i egen kommune skal bruke refleks.

Oppfordring fra ordfører

Vår egen ordfører Bjørg tok utfordringen. I dag tidlig besøkte hun Lundetunet i Lunde, hvor en gjeng voksne karer møtes hver eneste morgen til en kaffekopp og sosialt samvær. Opp til flere av de til stede måtte innrømme at de ikke er like flinke til å bruke refleks. Etter oppfordring og utdeling av reflekser fra ordføreren lover de nå bot og bedring.

Bilde fra Lundetunet - Klikk for stort bildeBlide morgenfugler som lover å bruke refleks framover. Arvid Lundtveit, Olav Strand, Eivind Risdalen, Johannes Holte, Olav Bergva og Halvor Kaasene, sammen med ordfører Bjørg Tveito Lundefaret.