Ny personal- og organisasjonssjef i Nome kommune

Ny personal- og organisasjonssjef Benedikte Kirkeberg - Klikk for stort bildeNy personal- og organisasjonssjef Benedikte KirkebergBenedikte Kirkeberg (41) er ansatt som ny personal- og organisasjonssjef i Nome kommune.

Kirkeberg kommer fra stillingen som HR-rådgiver i Sandefjord kommune der hun har arbeidet i 10 år. Før det arbeidet hun fem år som HR-rådgiver i IBM.

Kirkeberg har en master i organisajonspsykologi der hun i sin masteroppgave så på hvilke faktorer som gjør endringsprosesser effektive.

- I prosessen med å ansatte ny personal- og organisasjonssjef har vi vært opptatt av å finne en kandidat med god faglig innsikt i HR-feltet (Human Resources), erfaring fra organisasjonsutvikling og som kan være med å løfte oss inn i en mer digital verden, sier kommunedirektør Rune Engehult. Kirkeberg har de kvalitetene vi var på jakt etter. Hennes erfaring fra store organisasjoner innebærer at hun har mye å bidra med inn i vår videreutvikling av Nome kommune som en effektiv tjenesteyter og attraktiv arbeidsplass.

Benedikte er ei dame som virkelig brenner for faget sitt og som er topp motivert for å jobbe i Nome kommune. Jeg er svært fornøyd med å få henne inn i ledergruppen min, sier Engehult.

Det var 15 søkere til stillingen. Vi hadde mange gode kandidater å velge blant, men er veldig glad for at førstevalget vårt har takket ja til jobben.

- Jeg takker for tilliten, ser frem til gode samarbeid og til å få bidra i den videre utviklingen av Nome kommune, sier Benedikte Kirkeberg.

Kirkeberg starter i jobben 3. januar 2022.

Elin Gunnestad er konstituert som personal- og organisasjonssjef fra 9. oktober fram til Kirkeberg begynner.