Ny avdelingsleder for plan- og arealforvaltning

Kirsti Arvesen Nesheim - Klikk for stort bildeKirsti Arvesen NesheimKirsti Arvesen Nesheim (44) er ansatt som avdelingsleder for plan- og arealforvaltning i Nome kommune.

Godt kjent med kommunen

Kirsti kommer fra stillingen som kommuneplanlegger i Nome kommune. Hun kjenner kommunen godt og er opptatt av tverretatlig og helhetlig planlegging. Kirsti har tidligere vært konstituert i stillingen hun snart tiltrer.

- I prosessen med å ansatte ny avdelingsleder har vi vært opptatt av å finne en kandidat med bred erfaring innen planleggingsfeltet, med gode kommunikasjon- og formidlingsevner. Rett og slett en som har blikk for kommunens rolle som samfunnsutvikler, god forvaltningsskikk og innbyggerdialog, sier etatsjef Frid Berge.

Kirsti er opptatt av bærekraft og gode medvirkningsprosesser. Hun har gjennom arbeidet med overordna kommuneplanprosesser vist at hun har de ønska kvalifikasjonene som stillingen krever.

Allsidig bakgrunn

Kirsti har en allsidig bakgrunn, noe som gjør at hun har et helhetlig blikk på oppgavene og utfordringene. Hun har en master i kulturstudier, samt relevant utdanning innen bedriftsøkonomi og samfunnsfag. Hun er i tillegg i et masterløp i samfunnsplanlegging og ledelse. Kirsti sin erfaring fra prosess- og prosjektledelse vil komme godt til nytte når hun nå er klar for nye oppgaver.

Det var 4 søkere til stillingen. Vi hadde gode kandidater å velge blant, og er glad for at Kirsti nå har takket ja til stillingen.

- Jeg er veldig glad for å få jobbe videre for Nome kommune med en avdeling som er så viktig for innbyggerne. Nome kommune står foran store utviklingsoppgaver som blir både krevende og spennende, og jeg gleder meg til å ta fatt på jobben, sier Kirsti Arvesen Nesheim.

Kirsti starter i jobben 3. januar 2022.