Massetesting i Nome

Vi har nå et utbrudd av koronaviruset på Nome videregående, avdeling Lunde. Det er gjennomført massetesting av elever og lærer i dag

Det er påvist 14 tilfeller ved skolen, disse er knyttet til flere andre kommuner. Registrerte smittetilfeller for Nome vil dermed være lavere.

Massetesting

Elever og ansatte ble testet i dag, og vil testes igjen på fredag og mandag. Deretter vil klasser med smitte testes to ganger i uka til det ikke påvises smitte lenger.

Bruk munnbind når du ikke kan holde avstand

Med økning i smitte både nasjonalt og lokalt anbefales det nå å bruke munnbind innendørs på steder man ikke kan holde 1 meter avstand.

Hold deg hjemme hvis du er syk

Hvis du har symptomer på luftveisinfeksjon oppfordrer vi sterkt til at du tester deg, og at du holder deg hjemme. Hvis du har testa negativt anbefales det likevel å ikke bevege seg ute mer enn nødvendig før man er frisk.

Vær obs på symptomer hvis du har vært her:

Midt-Telemark kommune har sendt ut oppfordring til alle som var på Kroa i Bø og på The Bull Inn i Bø fredag (19.11) og lørdag (20.11) til å være spesielt oppmerksomme på symptom og teste seg dersom de utvikler symptom.

Får du positiv hurtigtest hjemme?

• gå i isolasjon straks
  • informer dine nærkontakter