Koronatest

Sommer 2022

I uke 30 t.o.m uke 33 vil det være begrenset kapasitet til koronatesting, dersom du skulle trenge test i dette tidsrommet kan du kontakte helsepersonell på 951 73 824 (telefon eller sms). Kommunen tilbyr ikke koronatest for reise i dette tidsrommet.

Informasjonslink om koronasertifikat

Hvem anbefales test?

Det er ikke lengre en nasjonal anbefaling om å teste seg ved symptomer på korona, men det er fortsatt et tilbud om gratis hurtigtester i kommunen. Tester kan hentes på rådhuset.

Hva gjør jeg hvis hurtigtesten er positiv?

Positive selvtester trenger ikke lenger registreres på kommunens nettsider.

Er du uvaksinert, delvaksinert eller grunnvaksinert uten oppfriskningsdose kan det være aktuelt med en bekreftende test tatt av helsepersonell for å få gyldig koronasertifikat.

Personer med 3 vaksinedoser vil ha et gyldig koronasertifikat og for denne gruppen vil en bekreftende test ikke ha noen betydning for status i koronasertifikatet. Vær imidlertid obs på at det kan kreves ved innreise til enkelte land for å vise til at man nylig har vært smittet.

Den enkelte er selv ansvarlig for å sjekke hvilken dokumentasjon som kreves for reise ut av landet. Kravet til dokumentasjon endrer seg stadig.

F.o.m 01.07.22 vil det ikke lenger tilbys gratis koronatest uten medisinsk grunnlag.

Ved spørsmål om testing, eller andre koronarelaterte spørsmål

Test- og smittesporingstelefon

Spørsmål om testing kan sendes på sms til 951 73 824