Vi trenger flere støttekontakter/aktivitetsvenner

For tiden er vi spesielt på utkikk etter støttekontakter til ungdom/unge voksne med spesielle behov, særlig på fritiden (ettermiddag/kveld), i sosiale sammenhenger med andre, og gjerne i forbindelse med fysisk aktivitet og trening.
aktivitetsvenn - Klikk for stort bilde

Som støttekontakt/aktivitetsvenn er det mulig for deg å hjelpe et annet menneske, og samtidig få positive opplevelser selv. Mange har støttekontakt enten fordi de ikke kommer seg ut på egen hånd eller fordi de trenger hjelp til å mestre forskjellige fritidsaktiviteter og ulike livssituasjoner. Det å tilbringe tid med en støttekontakt gir noe å se fram til og en mer meningsfylt hverdag.

Som støttekontakt/aktivitetsvenn får du en engasjementsavtale og lønn av Nome kommune for å hjelpe et annet menneske noen timer i uken til å få et mer sosialt liv og en aktiv fritid.

Kontaktinformasjon

Har du lyst til å bli støttekontakt, ta kontakt med saksbehandler Grete Johnsen i helse og omsorgsetaten.

Tlf.: 35 94 61 05/900 45 844 grjo@nome.kommune.no