Egenberedskapsuka 2023

Egenberedskap har fått stor oppmerksomhet hos nordmenn det siste året. Fra 30. oktober til 5. november gjennomføres Egenberedskapsuka 2023.
Hensikten med uken er at innbyggere skal bli bedre forberedt på å ta vare på seg selv i tilfelle ulykker, farer eller kriser inntreffer. Uken arrangeres av Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB).

I år er hovedtemaet for kampanjen "øve", med mål om at flere tar steget ut og gjør grep for å styrke sin egenberedskap.

Gjennom uken vil DSB og kommunen komme med informasjon om egenberedskap i sine kanaler.

Vinn en beredskapskasse

Kommunen vil i tilknytning til beredskapsuka dele ut en beredskapskasse som inneholder det to personer trenger for å overleve i 72 timer. Verdien på denne er 3599,-!
Info om hvordan denne kan bli din vil du få på kommunens hjemmeside når egenberedskapsuka settes i gang. Vi anbefaler alle å følge med!

Vil du styrke din egenberedskap allerede nå?
Les DSB sine  råd om hva du bør ha hjemme for å dekke grunnleggende behov i inntil tre dager.

Bilde av beredskapslager - Klikk for stort bildeFoto: DSB