Barnehagetilbudet i Nome kommunes barnehager

Barnehagene har nå vært åpne i fire dager, og melder om stor gjensynsglede både hos små og store.

Som dere vet har vi redusert åpningstid, dette for å ivareta så godt smittevern som mulig. Fra 27. april åpner vi opp for at barna til foreldre med samfunnskritiske funksjoner kan få en utvidet åpningstid. Dette gis etter dialog med styrer, og kun de dagene det er behov. Man må også melde inn behovet for en uke av gangen. Vi oppfordrer til at alle i størst mulig grad holder seg til den reduserte åpningstiden, den er der for at vi skal ha så trygge barnehager som mulig.

For å imøtekomme at man i noen tilfeller utvider åpningstiden, vil vi måtte ha et noe utvidet samarbeid mellom to smågrupper (kohorter). Men vi har fortsatt fokus på å ivareta smittevern på en god måte. Vi har avklart med kommuneoverlegen at det er forsvarlig å gjøre det på denne måten.

Vi oppfordrer til god dialog med styrer og de ansatte. I tillegg til å ivareta smittevern, så er vi opptatt av barna, og at de skal ha gode dager i barnehagen med kjente voksne og gode venner.

Takk for at dere følger rutinene vi har utarbeidet på en god måte, sammen gjør vi den beste innsatsen!

Oppvekstetaten i Nome kommune.