488.000 i kommunal kompensasjonsordning til lokale virksomheter - løpende søknadsfrist

Nome kommune er tildelt kroner 488.000 til kommunal kompensasjonsordning for lokale virksomheter. Målgruppen for bevilgningen er bedrifter og næringsaktører, og midlene skal i hovedsak brukes på tiltak for lokale bedrifter som er rammet av strenge smitteverntiltak.

Ordningen gjelder særlig støtte som kompenserer lokale virksomheters kostnader eller tap som følge av smitteverntiltak og nedstengning for virksomheter innen reiseliv, servering og overnatting som av ulike grunner ikke får tilstrekkelig støtte gjennom generelle kompensasjonsordninger.

Det vil være Midt-Telemark og Nome utvikling (MTNU) som administrer ordningen, og her finner du mer informasjon om hvordan du søker: https://www.mtnu.no/aktuelt/kommunal-kompensasjonsordning-for-nome/. Søknader vil bli behandlet fortløpende.
Søknader mottatt før 7. juli har mulighet til å få svar og utbetaling før sommerferien. Søknader mottatt etter denne datoen kan ikke regne med svar og utbetaling før etter 15. aug.

Nome er tildelt kroner 930.809 til denne ordningen tidligere, og midlene er fordelt til 19 ulike bedrifter. Du kan lese mer om tildelingen av de to første rundene her