Translate

Viktig melding

Faktura fra kommunen

Nome kommune sender all post digitalt, dette gjelder også fakturaer. Du kan motta faktura fra kommunen på forskjellige måter, du bestemmer selv hva som passer best for deg. 

Fakturaer til privatkunder blir sendt i følgende prioriterte rekkefølge:

  1. AvtaleGiro
  2. eFaktura
  3. Vipps
  4. Digital postkasse (Digipost eller eBoks)
  5. Vedlegg i en epost

 

Dersom ingen av disse alternativer er mulig, blir fakturaen levert som papirfaktura i postkassen din.

Utsendelsen til deg skjer til den første digitale muligheten som er tilgjengelig for kommunen. 


Mer informasjon om Avtalegiro og e-Faktura

Hvordan kan jeg få fakturaer fra kommunen som avtalegiro?
Hvordan fungerer avtalegiro?
Hvordan kan jeg få e-Faktura?
Hvordan fungerer e-Faktura?

Papirfaktura og brevgiro

Alle fakturaer blir forsøkt sendt digitalt.  Dersom dette ikke er mulig, blir fakturaen levert som papirfaktura i postkassen din.

Kunder med BrevGiro-avtale som mottar en vanlig faktura uten den "grønngule girodelen", kan signere på denne, legg den ved følgeseddelen og sende inn i brevGirokonvolutt.  Det er viktig at fakturaen inneholder bankkontoen det skal betales fra, beløp og KID.  Nets mottar og behandler fakturaer som blir sendt i BrevGirokonvolutt.

Månedlig betaling av kommunale eiendomsavgifter

Nome kommune tilbyr nå månedlig fakturering av kommunale eiendomsavgifter.
Du vil da få faktura månedlig isteden for hvert kvartal.
Du må opprette avtalegiro eller e-faktura for å kunne være med på ordningen.

Ta kontakt med oss på telefon 35 94 62 00 eller postmottak@nome.kommune.no dersom du ønsker månedlig faktura.

Tilbakemelding