Åpen dag på brannstasjonen 23. september

Lørdag 23.09. Kl. 10.00-14.00 er det åpen brannstasjon i Nome og Midt-Telemark.

Brannvernuka  - Klikk for stort bilde

Brannstasjonene i Lunde, Ulefoss, Bø og Gvarv er åpen, og det blir mulighet til å se på brannbiler, utstyr og spyle med brannslange.

Bjørnis kommer!

Han vil være tilstede på de ulike brannstasjonene på følgende tidspunkt:

• Lunde kl.10.30
  • Ulefoss kl.11.30
  • Gvarv kl.12.30
  • Bø kl 13.30

Brannvernuka

Brannvernuka gjennomføres hvert år i uke 38, over hele landet. Brannvesenet bruker å besøke alle barnehagene i kommunen, noe som er veldig populært blant barna. Brannstasjonene har åpen dag på lørdag, og de har hatt veldig bra besøkstall.

Det er ikke tilfeldig at brannvernuka arrangeres på høsten. Nå går vi inn i den årstiden hvor antall boligbranner vanligvis øker, og vi trenger en påminnelse om brannsikkerhet før vi skrur på varme og belysning, tenner levende lys og fyrer i ovnen.

Øvelse gjør mester

Hvis det skulle begynne å brenne, gjelder det å gjøre de riktige tingene raskt, og i riktig rekkefølge. All erfaring viser at det nytter å øve. Mange liv og store verdier har blitt reddet fra brann fordi de involverte har trent på hvordan de skal opptre. Med Brannvernuka håper vi å inspirere til økt fokus på hyppighet av og bedre kvalitet på brannøvelser i barnehager, skoler, på arbeidsplasser og i de tusen hjem. Vi har ingen å miste.

Nyttig info og linker

Brannvernforeningen har mange fine tips på sin hjemmeside. Vi anbefaler deg å ta en titt!

Bjørnis brannbjørn - Klikk for stort bilde