Informasjon fra kommuneoverlegen 20. mars
Viser til melding om tilsette med luftvegssymptom som kom 19.3. Eg vil presisere at denne veka har det vore ein spesielt krevande situasjon i samband med at ALLE helsepersonell med luftvegssymptom skulle avklarast med tanke på koronavirusinfeksjon, samtidig. Dermed vart svært mange personale borte samtidig, noko som vart kritisk for enkelte avdelingar, særleg i går. 19.03.20. Med denne bakgrunnen, gjekk det ut melding om at helsepersonell som hadde lettare symptom, kunne møte på arbeid. Bakgrunnen for denne meldinga, var ei vurdering av at me fram til i går hadde fått testa relativt mange tilsette, alle negative. Faren for at det er koronavirussmitte som var årsak til symptoma i vårt område, var dermed svært liten. For å oppretthalde forsvarleg drift DENNE DAGEN, gjekk derfor denne meldinga ut slik, noko som var i strid med Folkehelseinstituttets råd. Årsaka har altså vore mangel på personell heile veka, og akutt avslutning av testing for koronavirus, der me ikkje fekk avklart testresultat slik me hadde håpa.
Det er ikkje meint at dette skal vere førande for praksisen framover; alt helsepersonell må framleis halde seg heime dersom dei har luftvegssymptom, til ein dag etter symptomfrihet.
Viser til https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/helsepersonell/tiltak-i-primarhelsetjenesten-ved-mistenkt-eller-bekreftet-smitte-med-nytt-/ :
«Råd om unntak fra hjemmekarantene for ansatte i helsetjenesten
Det er viktig å sikre forsvarlig drift. Det kan derfor bli aktuelt å la ansatte i helsetjenesten arbeide, selv om de er i hjemmekarantene. Før man gjør unntak fra karantene, bør følgende vurderes:
- Mulighet for å allokere personell fra andre avdelinger/institusjoner
- Mulighet for nedjustering av aktivitet
- Dersom dette ikke er tilstrekkelig til å ivareta pasienttilbud, bør det foreligge en lokal vurdering av hvem som eventuelt bør kalles tilbake til jobb.
Eksempler på ansatte som kan være aktuelle for arbeid i karanteneperioden:
- Ansatte som er i karantene etter utenlandsreise
- Ansatte som er i slutten av karanteneperioden (gjennomsnittlig inkubasjonsperiode for covid-19 er 5-6 dager)
- Ansatte som er minst smitteutsatt, for eks. var nærkontakter kun dagen før et bekreftet tilfelle utviklet symptomer
Følgende bør ikke kalles tilbake:
- Ansatte som har luftveissymptomer eller feber. Disse skal isoleres og dermed ikke jobbe
- Ansatte som over tid har hatt nær kontakt med bekreftet tilfelle med symptomer og ikke benyttet personlig beskyttelsesutstyr
- Ansatte som har husstandsmedlem/ partner som har fått påvist covid-19
- Personell som møter på jobb i karanteneperioden skal:
- Straks forlate jobb dersom de utvikler luftveissymptomer eller kjenner at allmenntilstanden reduseres
- Bruke munnbind ved pasientkontakt (under 2 meter avstand fra pasient)
- Holde avstand til andre ansatte og pasienter/beboere
- Organisere arbeidet slik at nær kontakt med pasienter/beboere og medarbeidere begrenses
- Unngå mathåndtering
- Ha streng etterlevelse av hoste- og håndhygiene, samt følge lokale retningslinjer for arbeidsantrekk»
Beklagar bryet dette har medført for mange.
Ver merksam på at det i tida som kjem, vil det framleis vere stor fare for at det blir raske endringar i retningslinjer og vurderingar.
Mvh Kristin Sekse, kommuneoverlege Midt-Telemark og Nome