Frist for å nominere til Kulturpris og søke Ungdomsstipend

Søknadsfrist for å nominere kandidater til Nome kommunes kulturpris 2023, og til å søke på Ungdomsstipend er i år 15. oktober.
Forslag kulturpris (med skriftlig begrunnelse) og søknader ungdomsstipend sendes til postmottak@nome.kommune.no merket Kulturpris eller Ungdomsstipend.

Kulturpris og ungdomsstipend

Nome kommunes kulturpris er på kr. 10.000,- og skal deles ut for 2023. Prisen kan tildeles enkeltpersoner, organisasjoner og andre som har gjort en innsats innenfor en eller flere deler av det utvidete kulturområdet. Kultur, fritid og folkehelseavdelingen ber om begrunnede forslag til kandidater til årets kulturpris. Det er Samfunnsutviklingsutvalget som avgjør hvem som mottar Kulturprisen hvert år.

Frist: 15. oktober 2023

Ungdomsstipend: kommunen har en fast ordning for tildeling av ungdomsstipend på kr. 5000,- til spesielt talentfulle utøvere og skapende utøvere under 25 år. Dette er et stipend som ungdommen selv skal søke på med bakgrunn i egne prestasjoner.

Søknad ungdomsstipend (PDF, 96 kB)

Frist: 15. oktober 2023

Forslag kulturpris og søknader ungdomsstipend sendes kultur, fritid og folkehelseavdelingen, Nome kommune. Epost: postmottak@nome.kommune.no merkes: kulturpris eller ungdomsstipend.